- Objavljeno: 05.08.2014.
Zapovjednik HRZ i PZO general Šćuri i pilot MiG-a o detaljima pada aviona
Na izvanrednoj konferenciji za medije, vezanoj uz pad borbenog zrakoplova MiG-21 br. 121, danas u utorak, 5. kolovoza 2014., u vojnoj bazi Pleso, zapovjednik HRZ-a i PZO-a general bojnik Dražen Šćuri pojasnio je kako je do nesreće došlo.
'Avion se vraćao sa zadaće iz Zadra i let je prošao u redu, ali je prilikom prilaska za slijetanje došlo do problema s hidraulikom, odnosno sa spu štanjem stajnog trapa. Pilot je uspio to napraviti mehaničkim putem, ručno, ali je u tom trenutku došlo do požara na motoru', rekao je general Šćuri. Dodao je kako je pilot vrlo iskusan i postupao je prema svim pravilima struke. Također reagirao je prisebno kada je usmjerio avion na mjesto gdje nema naselja i iskočio. Što se tiče aviona, general Šćuri je rekao kako je riječ o starijem avionu br. 121 koji nije bio predviđen za remont. Avion je bio pred istekom resursa, ali je bio ispravan i održavan u skladu s pravilnikom i pravilima struke. Zapovjednik Šćuri istaknuo je kako će istrage nadležnih povjerenstava utvrditi sve okolnosti ovog događaja.
Na konferenciji za medije bio je prisutan i sam pilot aviona pukovnik Stanko Hrženjak koji je dodao da je pri samom ulasku u pravac za slijetanje došlo do eksplozije u motoru i kabinu je ispunio dim. 'Bio sam na visini 500 metara i ostalo mi je 10 sekundi do slijetanja. Ispod mene su bile kuće pa sam pričekao da one nestanu te se katapultirao. Pao sam 20 - 30 metara od aviona i prvo što sam pogledao je gdje je pao avion', pojasnio je pilot s 25-godišnjim letačkim iskustvom.