U Splitu su položene kobilice za posljednja dva broda iz serije obalno ophodnih brodova
U Brodograđevnoj industriji Split, u utorak, 17. studenoga 2020. godine položene su kobilice za novogradnje 543 i 544, posljednja dva broda iz serije obalnih ophodnih brodova za potrebe Hrvatske ratne mornarice.
Brodovi dužine 43,16 metara i širine 8 metara bit će opremljeni temeljnim oružjem kakvo koriste sve obalne straže na svijetu, a to su automatski top 30mm i dvije ručno upravljive strojnice 12,7 mm, te četiri ručna prijenosna protuzrakoplovna raketna sustava.
Tom prigodom, predsjednik uprave Brodosplit Tomislav Debeljak zahvalio je Vladi RH što je u jeku COVID pandemije pronašla način za nastavak financiranja projekta obalno ophodnih brodova. “Brod je najkompleksniji proizvod kojega hrvatska industrija može proizvesti. Brodovi koje radimo za izvoz sadrže 70 posto domaće komponente, a od uistinu povoljne cijene po kojoj gradimo ove brodove za obalnu stražu 45% iznosa se vraća odmah ili u kratkom roku u državni proračun”, rekao je Debeljak.
“Za novogradnje 541 i 542 završena je izrada pramčanih dijelova čeličnog trupa nakon što su početkom rujna ove godine položene kobilice. Današnje polaganje kobilica za novogradnje 543 i 544 nastavak je projekta izgradnje brodova iz serije obalno ophodnih brodova za potrebe Obalne straže Hrvatske ratne mornarice, koji će Obalnu stražu staviti uz bok modernijih svjetskih obalnih straža”, rekao je Leonardo Martinović, direktor projekta izgradnje obalnih ophodnih brodova.
Trup obalno ophodnih brodova bit će izgrađen od čelika povišene čvrstoće AH36, a nadgrađe od aluminijske slitine. Osigurana im je nepotopivost u slučaju naplavljivanja svaka dva susjedna odjeljka u trupu (npr. kod naplavljivanja glavne i pomoćne strojarnice brod neće potonuti).
Brodovi iz serije bit će opremljeni zaštitom od Nuklearno-biološko-kemijskog (NBK) djelovanja posebnim sustavom za NBK filtroventilaciju i hermetizaciju brodskih radnih i stambenih prostora te krmenom rampom i diverzantskom brodicom krutog trupa dužine 7.7 metara za šest članova posade s propulzijskim dizel motorom koji omogućuje brzine od 40 čvorova i autonomiju plovidbe od 60 NM. Posada će brojati 17 ljudi uz autonomiju plovidbe od 10 dana.
Uvođenjem u operativnu uporabu serije obalnih ophodnih brodova nastavit će se projekt modernizacije i razvoja novih sposobnosti Hrvatske ratne mornarice.
Objava U Brodograđevnoj industriji položene kobilice za dva obalna ophodna broda pojavila se prvi puta na MORH.