Vezano uz današnji članak objavljen u Slobodnoj Dalmaciji pod naslovom "Dalmatinsko nebo već devet godina nije pod ničijim nadzorom““, Ministarstvo obrane objavljuje sljedeće reagiranje:
Autor teksta, objavljenog u Slobodnoj Dalmaciji, danas, 29. listopada 2012. Denis Krnić vlastitom interpretacijom iznio je nekoliko tvrdnji koje apsolutno ne odgovaraju činjenicama. Naime, a kao što se i u samom tekstu navodi, HRZ i PZO kontinuirano vrši nadzor i zaštitu zračnog prostora Republike Hrvatske, iznad cjelokupnog teritorija RH što podrazumijeva i dio južno od Splita prema Dubrovniku, preko Mljeta, Lastova, Visa i Drvenika i sastavni je dio NATO integriranog sustava za nadzor i zaštitu zračnog prostora savezničkih zemalja - NATINADS. Slijedom navedenog, zaključak novinara da zrakoplovi HRZ i PZO-a „ne obavljaju air policing iznad jedne četvrtine hrvatskog teritorija“ nije točan.
Istina je da su borbeni avioni HRZ i PZO-a koji se spominju u tekstu, letjeli na području južno od Splita 2006. i 2007. godine, u svrhu ispitivanja učinkovitosti radarskog sustava FPS 117 (radarske postaje Učka i Rota). U skladu s navedenim, nisu točne niti objavljene informacije da "Dalmatinsko nebo već devet godina nije pod ničijim nadzorom“ i da „punih devet godina MiGovi ne obavljaju redovite letove ni vježbe presretanja a time ni nadzor zračnog prostora RH južno od Splita“.
Također, obzirom da su programima obuke HRZ i PZO-a obuhvaćene i vježbe letenja s alternativnih aerodroma, u prošlosti je više puta bilo provođeno letenje sa Splitskog i Osječkog aerodroma. Posljednji put su dva aviona MiG-21 bila prebazirana u Split prilikom posjeta Pape Benedikta XVI, što potvrđuje da su prebaziranja i na druge alternativne aerodrome u RH također moguća. Međutim, kako takve aktivnosti iziskuju dodatna materijalna i financijska sredstva, ona se pažljivo planiraju i rijetko provode.
Napominjemo da u provođenju „air policing-a“ sudjeluju snage Zračnog motrenja i navođenja (ZMIN) tj. radarske postrojbe koje svojim radarima nadziru cjelokupni zračni prostor RH (i šire) te razmjenjuju podatke o situaciji u zračnom prostoru sa saveznicima. Eskadrila borbenih aviona izvršni je dio u provođenju air policing-a tj. u slučaju pojave nepoznatog zrakoplova ili potencijalne opasnosti piloti Eskadrile borbenih aviona MiG-ovima bi izvršili identifikaciju nepoznatog zrakoplova ili prema procedurama postupili u slučaju potencijalne opasnosti.
Nadalje potpuno je netočno da MiG-ovi ne mogu iz Zagreba dosegnuti jug RH, Dubrovnik, Mljet itd.. obzirom da je za dežurnu paru (dva aviona u sustavu stalnog borbenog dežurstava) potpuno nebitno mjesto slijetanja, jer se po izvršenju zadaće avioni upućuju na slijetanje na najbliži aerodrom. To u praksi znači da bi nakon presretanja južno od Mljeta na granici teritorijalnih voda RH u zavisnosti od ostatka goriva pilot odlučio o slijetanju na aerodrom Dubrovnik ili Split, a sustavom zapovijedanja na odabranom aerodromu bi se osigurao kompletan CROS CHECK SERVICE prema prihvaćenim NATO normama (STANAG).